tirsdag 31. mars 2009

Øvingsoppgåve 1. Informasjonskompetanse



Her er eit utsnitt av det tankekartet med dei forskjellige Web 2.0 verktya som eg no skal skrive litt om. 

Dei eg brukar i dag:
YouTube:

Eg brukar YouTube i somme tilfeller. Her er det mest til å sjå igjennom dei filmane som blir lagt ut som eg anten interesserer meg for eller har lyst til å lære meir om. 

YouTube er ein side der dei kan leggje ut filmar som ein har laga, og folk kan kommentere på kvarandre sine filmar. Noko vidare enn dette kjenner eg ikkje til dette Web 2.0. verktyet. Men slik eg har forstått det kan ein danne seg eit nettverk og leggje til venner også på denne sida.

Podcast:
Ved å gå IKT – studiet har vi jobba med forskjellige digitale medier, og nettopp gjennom dette har vi laga vår eigen podcast. Derfor har eg vore borti og jobba litt med dette.

Mindomo:
Dette er også eit program vi jobba med i studiet. Det er eit program der ein tek i bruk tankekart. Det er eit nyttig program å ta i bruk i skulesamanheng, og når ein har ein ide som ein vil byggje på.

Picaza:
Dette er eit program som eg har brukt litt igjennom studiet. Eg har brukt det for det meste for å lagre bileter som eg seinare har redigert i Picnik. Noko vidare kjennskap til dette programmet har eg ikkje så eg kan berre sei det om det.

Blogg
Gjennom studiet har vi tatt i bruk fleire bloggar. Vi har ein refleksjonsblogg på blogger.com, og ei nettavis i wordpress.com. Det er forskjellige bloggar, men begge interessante å jobbe med. Du kan følge kvarandre sine bloggar, og på denne måten vert det eit sosialt verkty. Ein kan gå inn og lese dei forskjellige sine bloggar og kommentere til kvarandre.

Google Docs
Dette er eit progam vi har jobba mykje med gjennom heile studiet. Det blir tatt i bruk ved gruppeoppgåver, for det går an å samskrive i eit dokument samtidig. Du kan publisere ting slik at monge kan få tilgong til det dokumentet du har skrive, eller du kan halde dokumentet heilt for deg sjølv. Google Docs er absolutt eit program ein kan ta i bruk i skulen og i undervisninga.

RSS
RSS er noko ein veit noko om, men eg personleg har aldri tenkt over kvifor vi skal ta det i bruk. No har eg gjennom studiet lært meg meir om RSS og vi har teke det i bruk meir og meir. Derfor er dette eit program eg brukar litt no.

Facebook
Dette er ei nettside der du kan vere medlem av eit nettsamfunn. Her kan ein leggje til vennar, chatte med dei, sende «brev» til kvarandre, leggje ut bileter, spele og gjer på ein heil del forskjellige ting.

Hvilke har du hørt om:
Del.icio.us
FreeMind
Flickr
Wiki
Atom
MySpace


Korleis bruk dei mot elevane si læring:
YouTube: Frå YouTube kan ein finne filmar ein treng for å forklare ting, ein kan lage sine eigne filmar og publisere dei på YouTube. På denne måten kan ein få kommentarer på filmane ein legg ut, og gjennom dette finne ut av kva ein kan endre og forbetre om ein skal gjere eit liknande prosjekt.

Podcast: Dette er eit medie ein i grunnen står ganske fritt med. Dei fleste tema kan ein bruke for lage ein podcast til, og dette kan vere ein motivasjonsfaktor som kan engasjere fleire elevar for det kjem utanom tavleundervisninga og lesing av bøker.

Mindomo: Dette er eit program ein kan ta i bruk i dei fleste fag i skulen for at det skal rettast inn mot elevane si læring. Det skal vere mogleg for fleire å redigere i eit tankekart samtidig, så det kan bli brukt om elevane skal ha eit gruppearbeid og vil kome med idear rundt temaet dei skal ha om, eller det kan bli brukt for at dei aleine skal idemyldre rundt eit tema.

Picasa: Dette programmet har eg ikkje så veldig mykje kunnskap til, men det kan bli brukt om ein tek føre seg bileteredigering, og vil lagre bileta sine på nett slik at det kan vere lett å jobbe med dei ved for eksempel ved å bruke Picnik.

Blogg: Ved å bruke blogg i undervisninga kan elevane reflektere over oppgåvene dei har jobba med, både lekser og andreoppgåver. Om ein tek i bruk blogg kan dei følgje kvarandre sine bloggar og kommentere på det dei andre skriv. På denne måten kan dei lære å vere kritiske til det som blir skrive, og lære seg å reflektere over det arbeidet som dei gjer.

Google Docs: Dette programmet kan bli tatt i undervisninga når elevane skal for eksempel gjere gruppeoppgåver. Dei kan då sitje å skrive på oppgåva samtidig, og dei kan redigere på det dei andre skriv om dei ikkje føler at det passar inn i oppgåva. 

Facebook: Denne nettsida kan bli retta opp mot læring på fleire måtar. Her er ein chattefunksjon der elevane kan sitje å diskutere oppgåver som dei har problem med eller som dei skal jobbe med saman. Det kan leggjast ut lenkjer som dei vil dele med både medelevar og andre kjente. Der finst mange moglegheiter om ein vil ta i bruk eit slikt verkty.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar